Siembamba

Wat vir my snaaks is, is dat so baie van ons kinderrympies en -stories so baie grusaamheid uitbeeld. Luister byvoorbeeld na die volgende:

Siembamba mama se kindjie
siembamba mama se kindjie
draai sy nek om, gooi hom in die sloot,
trap op sy kop
dan is hy dood.

Wie van ons het nie hierdie liedjie gesing toe ons kinders was nie? En wie het dit nie vir hulle eie kinders geleer nie? Selfs die kinderprogram op die Afrikaanse radio het vir lank “Siembamba” geheet. Vir my, hoe ouer ek word, is die liedjie onaanvaarbaar wreed.

Tot op ’n dag wat ek by my dokter gekom het en met hom daaroor gepraat het. Hy sê toe dat ons die storie aan die verkeerde kant beet het. Die woord “siembamba” is eintlik ’n samevoeging van die woorde “sien die mamba”. Wanneer mens dan die liedjie sing, maak dit sin. Want wie van ons wil met ’n mamba in die huis sit?

Of dit die regte verklaring is, weet ek nie. Maar dit maak dit nou vir my makliker om die rympie ook aan my agterkleinkinders te leer.

This entry was posted in Afrikaanse taal, Kinders and tagged , , . Bookmark the permalink.

Lewer kommentaar

